de bekendste marktformule in brood en banket zet hun ondernemers in de spotlight!
Bakkerij ’t Stoepje (opgericht in 1979) is de grootste franchise formule in brood, koek en banket op de Nederlandse markten. Inmiddels staan de ondernemers van Bakkerij ‘t Stoepje wekelijks op meer dan 900 markten in Nederland! Wij werken samen met de Market Food Group aan betere personalisatie en online zichtbaarheid van hun formules.
communicatie & online technologie op maat
strategy and branding
We gebruiken voor diverse merken ons local hero principe; een strategie die synergie zoekt tussen de kracht van het merk (uitstraling, professionaliteit, slagkracht) en de kracht van de lokale ondernemer (lokale zichtbaarheid, dichtbij, hoge klantbinding). De marktkoopman van 't Stoepje is namelijk het gezicht voor het merk op de markt. Ze kennen hun klanten veelal bij naam en helpen hen vaak al jaren.
Er waren alleen nog weinig ondernemers die profiteerden van alle kansen die online biedt. Bijvoorbeeld in de vorm van een eigen website voor de ondernemer (zogenaamde microsite) met daarop de eigen markt locaties, dagen en tijden. We hebben een digitale strategie gemaakt met daarin stappen voor een betere personalisatie en online zichtbaarheid van het merk. We houden hierbij rekening met de in 2019 gestarte rebranding van het merk. Van opvallend geel naar een luxere uitstraling met meer zwart. Omdat niet alle ondernemers direct om hoeven te kleuren naar de nieuwe huisstijl, hanteert 't Stoepje een periode een tweesporenbeleid hetgeen wij hebben meegenomen in onze strategie.
campaign and design
Om de ondernemers te ontzorgen én tools te bieden om online lokale marketing in te zetten, hebben we een vast pakket bedacht met daarin diverse communicatiemiddelen. Zo worden elke week de weekaanbiedingen in alle gangbare social media formaten opgemaakt en gedeeld met de ondernemers. Hiervoor gebruiken we vaak animatie voor een hogere attentiewaarde. Daarnaast worden er gepersonaliseerde nieuwsbrieven opgemaakt en verstuurd uit naam van de ondernemer. Geen algemene nieuwsbrief, maar vanuit jouw marktbakker op jouw markt. Dichtbij en persoonlijk.
Ook gebruiken we dynamische display banners voor de ondernemers. Iedereen in de regio van een aantal voorgeselecteerde markten zag een banner met de week-acties precies één dag voordat de markt zou zijn. Op de dag zelf bleef de banner actief en na de markt werd de banner niet meer getoond. Volledig automatisch. De banner linkt uiteraard naar de eerder genoemde microsite voor de ondernemer. Daarnaast ontwikkelen we productkaartjes, actiemarketing en interne communicatie voor de Market Food Group.
digital and data
Vanuit ons Brandlead platform hebben we een corporate website gemaakt voor de nieuwe stijl van ’t Stoepje. Daarnaast heeft elke ondernemer een afgeleide microsite gekregen in de kleur van zijn/haar 't Stoepje kraam (geel of zwart). Elke microsite wordt daarnaast verder gepersonaliseerd met eigen beeldmateriaal (foto van de ondernemer bijvoorbeeld) en informatie over op welke markten ze staan.
Hiermee vergroten we de online zichtbaarheid in de regio van de markten. Onze microsites worden namelijk in hoge mate op relevante keywords geïndexeerd door Google. Tot slot worden de ondernemers dus gefaciliteerd omdat alle weekacties automatisch elke week worden geplaatst en verwijderd op hun microsite. Easy does it!