Google blijft wereldwijd de meest gebruikte zoekmachine. Geen wonder dat ‘goed gevonden worden in Google’ een veelgehoorde uitspraak is. Er is niet zomaar een easy fix voor een toppositie in Google, maar met een sterke SEO (Search Engine Optimization) strategie kun je jouw posities sterk verbeteren.
jouw google-posities sterk verbeteren
mix van techniek en content
Een goede SEO strategie is gebaseerd op de peilers techniek en content. Techniek heeft vooral te maken met de bouwkwaliteit van de website. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de laadsnelheid, een goede weergave van de website op alle devices (met name mobile first) en dat er geen in-actieve paginalinks zijn.
Content gaat over wat er op de site staat en hoe dat antwoord geeft op de vraag die de bezoeker van jouw site heeft. Het belangrijkste daarbij; verplaats je in je doelgroep, doe onderzoek en kom erachter hoe hij naar jouw product of dienst zoekt. Ook zaken als linkbuilding, waarbij je relevante doorlinks maakt binnen je eigen site en naar sites van derden, scharen we onder de noemer content.
naast organisch ook betaalde mogelijkheden
Naast een organische, hoge positie in Google kun je ook op andere manieren je zichtbaarheid verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan Google AdWords, Google Shopping (perfect voor webshops!) en bannering via het Google Display netwerk.
goed gevonden in google met brandlead
Onze Brandlead applicatie is een digitale oplossing die zorgt voor uitstekende posities in Google op voor jouw merk relevante zoektermen. Onder andere Luxaflex, Bécé, EURETCO en Fit20 maken gebruik van deze applicatie die zorgt voor een sterke connectie tussen merk en haar dealers.
wil je een demo van de mogelijkheden van google of brandlead?
Onze specialisten helpen je graag verder. Maak nu een afspraak.