simacan leidt de weg in digitalisering van transport
Transport moet slimmer en duurzamer. Simacan heeft hiervoor een intelligent digitaal platform voor gegevensuitwisseling en samenwerking ontwikkeld, dat gebruikt wordt door onder andere de ANWB en Jumbo. Wij hebben samen met de opdrachtgever een energiek en internationaal georiënteerd concept gecreëerd. Met minder focus op alleen de technologie en juist meer op wat het voor de klant oplevert!
rebranding a-merk in transport & logistiek
strategy and branding
De naam Simacan heeft een bijzondere achtergrond. Zo’n 3600 jaar geleden leefden er in het Caribisch gebied de Carib-Arawak-Indianen. De simacan was degene die de stand van de sterren en de maan bestudeerde en kennis had van de invloed daarvan op het weer en het getij. De simacan adviseerde dorpsgenoten over de juiste route, het beste tijdstip om bijvoorbeeld te zaaien en voorspelde met welke zaken ze te maken zouden krijgen tijdens hun reis.
Vanuit die gedachte is de nieuwe merkidentiteit ontstaan. Het logo is geïnspireerd op de schmink en het dynamische lijnenspel op het gezicht van de simacan. De lijnen staan voor richting, navigatie en symboliseren ook de wegen op de kaart. De combinatie met zwart geeft een krachtig contrast en draagt bij aan een zelfverzekerde uitstraling. Dat geldt ook voor de pay-off: Ahead in future logistics. Een belofte met lef: Simacan leidt de weg. Voor jou.
campaign and design
Het merk is vervolgens volledig opnieuw opgebouwd, met doorvertalingen naar vele communicatiemiddelen. Denk hierbij aan sales materiaal, huisstijl middelen, beursstands, icons, animaties en interne activaties. We hebben een model als Simacan indiaan (inclusief hoofdtooi) gefotografeerd in onze fotostudio en ook een rol gegeven.
De boodschap heeft geen focus meer op het product, maar is oplossingsgericht. Zo communiceren we in de corporate brochure per persona; waar loop je specifiek tegenaan, welke oplossing kan Simacan jou bieden en met welk resultaat.
digital and data
Met datzelfde uitgangspunt, oplossingsgericht communiceren per persona, is ook de website ontwikkeld. Met een uitgebreid functioneel ontwerp als basis en vormgegeven in de ontwikkelde merkidentiteit, is er een platform ontstaan die beter aansluit bij de ambities en doelen van Simacan: een A-brand in transport en logistiek zijn voor A-merken!