ga voor het nieuwe verwarmen, verkoelen en ventileren

Orcon | Thercon, van oorsprong een familiebedrijf, was een bedrijf actief in de markt van verwarmen, verkoelen en ventileren met de merken Atlantic (verwarmen), Orcon (ventileren) en Fujitsu (verkoelen). Per 1 mei 2021 is Orcon | Thercon volledig overgegaan naar de nieuwe naam Groupe Atlantic Nederland en is daarmee een onderdeel geworden van het Franse Groupe Atlantic. Wij werden gevraagd om de naamswijzigingscampagne te ontwikkelen!

naamswijziging van een topspeler in de markt

strategy and branding

Aan de hand van onze digitale Brand Kickstart sessie hebben we een inspirerend merkverhaal ontwikkeld met het bijbehorende hoofdthema: 'GA voor het nieuwe verwarmen, verkoelen en ventileren'. We hebben daarbij het woord 'GA' (als afgeleide van Groupe Atlantic) als creatieve motor van de campagne gebruikt, waarbij we volop inhakers per doelgroep konden ontwikkelen. GA staat voor vooruitgang en iets nieuws!

De visuele stijl is dynamisch en energiek, met kleuren die aansluiten bij verwarmen, verkoelen en ventileren. Daarnaast sluit het ook aan bij de guidelines van Groupe Atlantic, waarbij we gelukkig wel enige vrijheid hadden in de creatie.

campaign and design

Qua timing hebben we de campagne opgedeeld in de periode tot 1 mei en vanaf 1 mei. Tot 1 mei hebben we in elke uiting de boodschap: "Orcon | Thercon is vanaf 1 mei Groupe Atlantic Nederland' meegenomen. Daarna werd dit 'Orcon | Thercon is nu Groupe Atlantic Nederland" .
De campagne is daarnaast opgedeeld in drie doelgroepen, die elk een eigen unieke DM ontvingen met bijbehorend cadeau en boodschap. Centraal in de campagne staat ook de brandmovie, het inspirerende merkverhaal (met visueel 'de geboorte' als synoniem voor de nieuwe naam) neemt de kijker mee in de all-electric transitie. De stijl daarbij is 'echt en dichtbij'. Gaaf is dat we de Groupe Atlantic 'slash' ook daadwerkelijk als lichtgevende slash hebben ontwikkeld. De campagne is verder ondersteund met advertising in vakbladen en -websites.

Daarnaast hebben we ook rekening gehouden met de interne campagne en onboarding.
We hebben de medewerkers bijvoorbeeld in diverse standen gefotografeerd en dat doorvertaald naar communicatiemiddelen met ook weer de communicatieve inhakers op basis van het eerder genoemde GA-thema.

digital and data

Voor het nieuwe Groupe Atlantic Nederland hebben we een gebruiksvriendelijke Wordpress website ontwikkeld, waarbij de belangrijkste informatie over het bedrijf (denk aan bijvoorbeeld de branches waarbinnen Groupe Atlantic Nederland actief is) overzichtelijk wordt weergegeven.

Daarnaast werken we aan een nieuw digitaal landschap waarbij we de drie belangrijkste merken (Atlantic, Orcon en Fujitsu) een plek gaan geven. Daaropvolgend gaan we verder met online marketing onderdelen als leadgeneratie.

"Het samenwerken met Herman en Matthieu van Muntz voor onze nieuwe naam was een feestje. Het viel natuurlijk niet mee om voor de naam Groupe Atlantic Nederland een goede creatieve invulling te geven. Mede omdat de naam ORCON al zoveel jaren een begrip is in Nederland en wat zoveel makkelijker is uit te spreken. Met de nieuwe slogan: GA voor het nieuwe verwarmen, verkoelen en ventileren kunnen we vol trots zeggen dat het lanceren van de nieuwe naam en uitstraling van Groupe Atlantic Nederland bijzonder geslaagd is"

Madelon Voorhoeve - CEO Groupe Atlantic Nederland

Herman-bewerkt

Het was een feestje om, samen met het team, Groupe Atlantic Nederland te helpen met hun naamswijziging. Dat kan binnen de doelgroep niemand ontgaan zijn!