eend smakelijk!
DuckDelivered.nl is een nieuwe innovatie in foodland. Het zet in op een specifieke niche, namelijk eendenvlees van de hoogste kwaliteit dat je uitsluitend online kunt bestellen. Met een herkenbare naam, premium look-and-feel en digitale campagne zetten wij dit merk in de markt.
smaakvol concept voor een online innovatie
strategy and branding
We zijn gestart met een creatieve naamontwikkeling. Uitgangspunt hierbij was dat de naam niet te complex is; het moet direct duidelijk zijn wat je gaat bestellen. We kwamen zo op de internationaal bruikbare naam duckdelivered.nl. De .nl onderstreept het online only karakter. Vanuit een customer journey sessie hebben we de belangrijkste uitgangspunten voor de communicatie geformuleerd, met name voor het wegnemen van potentiele barrières bij de consument. Om die reden besteden we extra aandacht aan bijvoorbeeld de goede Omega3 vetten (barrière gezondheid) en bieden we hulp bij het bereiden van de eend (barrière eenvoud/gemak).
campaign and design
Eend is een premium stukje vlees, vergelijkbaar met hert of zalm. Daarom hebben we een stijlvolle designtaal ontwikkeld die dat gevoel onderstreept, met warm blauw en goud als basistonen. Samen met foodstylist Anoek Lorjé hebben we bij Duivelseiland Amsterdam prachtige foodfotografie ontwikkeld en die doorvertaald naar onder andere campagnevideos en communicatiemiddelen voor de introductie op de Horecava beurs.
“De professionele medewerkers van Muntz zijn ‘meesters’ in het vertalen van de wensen, daarbij gebruik makend van de technische middelen, naar operationele concepten en systemen, die bereikbaar, informatief en een “trigger to buy” zijn voor de beoogde doelgroepen. Als bedrijf word je op een prettige manier meegenomen in het proces waarbij er ruimte blijft voor eigen ideeën om samen tot de beste resultaten te komen”
jan ijzerman - salesmanager retail en foodservice europe duckdelivered.nl
digital and data
De webshop is gemaakt in Wordpress met Woocommerce shopfunctionaliteiten. Voor de betalingen maken we gebruik van Pronamic Pay, een slimme plug-in die de betalingen via de bank op eenvoudige wijze afhandelt. We zetten binnen de campagne AdWords in om de directe zoekvraag af te vangen. Met zichtbare social media advertising (YouTube, Facebook en Instagram) vergroten we de naamsbekendheid van Duckdelivered.nl. Hierbij maken we gebruik van zeer specifiek gemaakte doelgroepprofielen. De opdrachtgever heeft via een eigen Google Data Studio realtime inzicht in de resultaten, waaronder in KPI’s als de omzet en best converterende kanalen.