Samenwerken aan de Cotap merken

Als je vanaf 2003 mag samenwerken met de meest ondernemende groothandel in vloeren, kun je gerust spreken van samen bedenken, samen uitwerken, samen leren en samen verder bouwen. Inmiddels niet meer direct aan tafel met de oorspronkelijke directie, maar met een compleet team aan e-commerce specialisten onder leiding van een verkoopdirecteur, een e-commerce manager en een marketing manager met veel retailervaring. En met dat team mochten wij van scratch af aan bouwen aan optimalisatie van hun contact met dealers én aan twee merken die ze prominent in de markt willen zetten.

Samenwerken aan de Cotap merken

Als je vanaf 2003 mag samenwerken met de meest ondernemende groothandel in vloeren, kun je gerust spreken van samen bedenken, samen uitwerken, samen leren en samen verder bouwen. Inmiddels niet meer direct aan tafel met de oorspronkelijke directie, maar met een compleet team aan e-commerce specialisten onder leiding van een verkoopdirecteur, een e-commerce manager en een marketing manager met veel retailervaring. En met dat team mochten wij van scratch af aan bouwen aan optimalisatie van hun contact met dealers én aan twee merken die ze prominent in de markt willen zetten.

strategy and branding

Vanuit een gezamenlijke brand kickstart sessie op locatie zijn we samen op zoek gegaan naar waar Ambiant voor staat. En hoe Ambiant en daarmee de niet gebonden dealer zich kan profileren met dit onderscheidende vloerenmerk. Onderscheidend in collectie, prijs-kwaliteit en de service die bij een vloer inclusief is. En dat moet de dealer ervaren, in alle facetten! Met een aanvullende VT-Wonen collectie als bewijs van de claim dat 'Ambiant vloeren er zijn voor iedere ambiance' en je met een Ambiant vloer 'sfeer geeft aan jouw unieke stijl'. De uitwerking van de kickstartsessie was de basis voor de ontwikkeling van o.a. een compacte brand manual, een brochurereeks, een nieuwe website met Magento 2 shop, een brandvideo (script en productie door Brandsonly), een corporate video (geproduceerd door Qroost) en de uiteindelijke consumentencampagne met o.a. inzet van het door Muntz ontwikkelde Brandlead platform voor lokale branding en leadgeneratie.

strategy and branding

Tegelijkertijd met de brainstormsessie voor Ambiant werd het merk Floorlife herijkt. Met als doelgroepen de parketspeciaalzaken en hun klanten. Wat resulteerde in een compacte brand manual met ook de richtlijnen voor de uitwerking in uiteenlopende offline en online middelen. Op basis hiervan werken de content managers en vormgevers van Cotap en wanneer er bijgeschakeld moet worden die van Muntz aan het in de markt zetten en uitbouwen van het merk Floorlife.

campaign and design

Meteen na de uitwerking van de brand kickstart mochten onze designers aan de slag met de nieuwe brochurelijn, wat resulteerde in een fraai magazine voor de Ambiant pvc collectie en één voor die van Floorlife. Natuurlijk in samenspel met de nieuwe websites.

 


digital and data

ELKE VLOER IS TE ZIEN OP AMBIANT.NL

Niet zomaar een storytelling Concrete CMS website gecombineerd met een Magento2 digitale catalogus/webshop. In deze online applicatie zit alles waar een consument naar op zoek is; elke vloer met de mogelijkheid tot het opvragen van een vloerstaal. Met een link naar de dichtstbijzijnde Ambiant dealer. En ook kan de vloer worden bekeken in een vloerplanner of zelfs in je eigen huis door een foto te maken van de ruimte waarin je de vloer van je keuze wilt visualiseren. Ook een trapconfigurator is nieuw ontwikkeld. De vloerplanner en AI- tool zijn third party tools die door het team van Cotap zijn voorzien van de juiste content en door Muntz zijn geintegreerd in deze nieuwe Ambiant website.

digital and data

FLOORLIFE.NL VOOR DE PARKETLIEFHEBBERS

Een andere doelgroep, maar dezelfde functionaliteiten als op ambiant.nl. Ook via deze website wil Cotap graag ieder huis in Nederland van een vloer voorzien.


digital and data

Muntz mocht samen met het Cotap team niet alleen werken aan de merken Ambiant en Floorlife, ook aan het merk Cotap zelf. En dan met name door de ontwikkeling van een MijnCotap dealerportal gekoppeld aan het nieuwe Microsoft Dynamics ERP en third party tools. Inzage in geplaatste orders, nieuwe producten bestellen, sparen voor cadeaus, trainingen volgen en informeren over aanstaande campagnes. Via de persoonlijke inlog in de dealerportal is de dealer altijd verbonden en op de hoogte. Passend bij het streven van Cotap om te excelleren in service. Een complex en intens traject voor alle betrokkenen, maar met het oog op het doel en de succesvolle lancering alleszins de inspanningen waard.

dick nieuwenhuis

eigenaar muntz

kennismaken.

Intensief samenwerken met een compleet marketing-, e-commerce en content team aan de omnichannel strategie van Cotap en het verder ondersteunen van de Cotap klanten. Hoe gaaf is dat! Het blijft mooi om te zien hoe deze WordclassGenemuiden onderneming maar blijft groeien en zich blijft ontwikkelen.
Ook benieuwd wat Muntz van scratch af aan voor jouw onderneming kan betekenen?