Denk je aan kamperen, denk je aan Bo-Camp

Van Assendelft Hollander Bogaert (VAHB), de groothandel specialist in kampeerartikelen van de bekende merken Crespo en Bo-Camp, heeft ons gevraagd om beide merken onder handen te nemen. Voor Bo-Camp betekent dit een vernieuwd designconcept. Precies het vraagstuk waar wij blij van worden!

rebranding van een merk met 30 jaar ervaring

strategy and branding

Aan de hand van een sessie hebben we een reeks van aansprekende logo's ontwikkeld, waarbij de keuze is gevallen op de variant hiernaast vanwege de creatieve mogelijkheden van de B als onderdeel van het logo (dit element zou je bijvoorbeeld ook als label op de producten zelf kunnen gebruiken). De nieuwe typografie is een stuk robuuster dan voorheen en in combinatie met het frisgroen en wit straalt het 'toegankelijke kwaliteit' uit. Bijbehorend is de designtaal verder uitgewerkt in een Brand Manual. Denk hierbij aan vastlegging van de typografie, kleuren, iconen en advies ten aanzien van het gebruik van fotografie. 

Ontdek meer over huisstijlontwikkeling via deze link

campaign and design

Het nieuwe designconcept is doorvertaald naar diverse communicatiemiddelen, waarbij de grootste focus op het ontwikkelen van een nieuwe verpakkingslijn zat. Samen met Bo-Camp hebben we nagedacht over de eisen per verpakkingssoort en welke ruimte er wel (of niet) is om de belangrijkste informatie weer te geven.
De design en bijbehorende manual hebben we ook samen met het team van Bo-Camp doorgenomen zodat zij zelf ook verpakkingen kunnen ontwikkelen.

"Muntz is erin geslaagd om de visie die wij voor Bo-Camp voor ogen hadden te vertalen naar een nieuwe frisse huisstijl. Dankzij een kwalitatief huisstijlhandboek hebben wij ook de juiste handvaten om hier zelf ook mee te kunnen werken.”

Linda Hendrix - Marketing Manager

Herman-bewerkt

Bo-Camp is weer helemaal van nu, met een frisse uitstraling die aansluit bij de mooie collectie van kampeerartikelen die het merk heeft