muntz lanceert innovatieve brandlead applicatie en verwelkomt twee nieuwe partners

23 juni 2021

Reclame- en online technologiebureau Muntz investeert in 2021 verder in haar Brandlead applicatie en in Muntz zelf, waar account directors Rogier Gilkes en Herman Korstanje partner zijn geworden.

Brandlead heeft wind in de rug
Muntz ziet veel kansen om de innovatieve applicatie, met onder andere Luxaflex en Fleurop als klant, de komende jaren verder uit te rollen. Chris van Luik (Muntz eigenaar): “Muntz is jaren geleden gestart met het ontwikkelen van local branding en shopping applicaties, gevolgd door local multi advertising. Om merken en formules met een lokaal dealernetwerk te helpen hun verhaal en producten tussen de ogen en oren van de lokale doelgroep te krijgen. Veel Muntz klanten maken al gebruik van deze applicaties. Nu is het tijd voor de volgende stap.”

 

Geautomatiseerde lokale branding en advertising
Brandlead is uitgebouwd tot een volwaardig platform waarmee marketeers eenvoudig vanuit één centrale applicatie compleet gepersonaliseerde online campagnes kunnen uitrollen. Denk hierbij aan gepersonaliseerde video’s, animaties, statische posts en landingspagina’s. Niek van Twillert (Muntz eigenaar) vertelt enthousiast: “De marketeer van het merk houdt grip op de zorgvuldig opgebouwde merkuitstraling, hoeft geen tijdrovende handelingen meer te doen om een video of post te personaliseren en kan nu precies inzien wat zijn inspanningen opleveren op het gebied van conversie. Dealers liften mee op de herkenbaarheid van het merk en kunnen eventueel zelf extra budget koppelen aan een campagne. De marketeer profiteert andersom van de herkenbaarheid die een dealer in de regio heeft.”

 

 

Kracht door focus
Een belangrijke stap is dat Brandlead als apart bedrijf verder uitgebouwd wordt. Niek: “Door meer focus in de bedrijfsstrategie en dagelijkse leiding aan te brengen, verwachten we dat beide bureaus krachtiger zullen worden. Daarom gaan Chris en ik, samen met een technisch team onder leiding van Jan Blom, Brandlead verder uitbouwen en neemt Dick samen met het MT de uitbouw van Muntz op zich”.

Dick Nieuwenhuis (Muntz eigenaar) reflecteert: “Samen met Chris en Niek ben ik nu 10 jaar eigenaar van Muntz en bestaan we dit jaar als bureau maar liefst 30 jaar. Dus 2021 is ons jubileumjaar; een mooi moment om dankbaar terug te kijken waar we nu staan dankzij én met onze klanten en medewerkers.

 

Nieuwe partners Muntz
Dick gaat met het huidige managementteam (bestaande uit Rogier Gilkes, Roy Verwig en Herman Korstanje) het Muntz van de komende jaren verder vormgeven. Rogier en Herman treden daarbij toe als nieuwe partners in het bureau. Dick: “Ik heb daar enorm veel zin in! Rogier, Roy en Herman werken alle drie al meer dan 10 jaar bij ons en hebben wat dat betreft veel van onze uitdagingen van dichtbij gezien. Zij brengen een geheel eigen en verfrissende kijk op de bedrijfsvoering. En hoewel er een mooie basis staat, zijn er nog volop ideeën.”Rogier beaamt dat: “We zijn de afgelopen jaren op een natuurlijke wijze in deze rol gegroeid, waarbij we ook een goed draagvlak voelen onder collega’s. Samen met hen en een in 2021 te starten Young Talent Hub willen we het merk Muntz nadrukkelijker in de markt gaan zetten!”

 

 

Slimme samenwerking: mix van creatie en online technologie
De oplossingen van Brandlead zijn onder de Muntz-vlag ontstaan vanuit de filosofie dat creatie hand in hand gaat met online technologie. Die samenhang zal er in de nieuwe werkvorm blijven, waarbij Muntz verantwoordelijk wordt voor de creatieve uitwerkingen van Brandlead. Niek: “Muntz heeft een getalenteerd team van onder andere art directors, vormgevers, motion graphic designers en developers. Zij kunnen de gaafste creaties voor Brandlead ontwikkelen”.

Andersom blijven de oplossingen van Brandlead een integraal onderdeel in de strategische adviezen van Muntz. Dick besluit: “Wat dat betreft zijn de bedrijven perfect complementair aan elkaar. We kijken ernaar uit om, samen met het team, in 2021 de volgende stappen te gaan zetten!”