drie vragen voor een zonnige toekomst!

15 juli 2020

    De zomer is natuurlijk de tijd om te ontspannen, te genieten van al het moois om je heen én om na te denken over de volgende stap. In dit blog stellen we je daarom 3 zomerse vragen voor je merk!

    een frisse wind

    Een merk dat goed staat, geeft energie. Met name als je weet wáár je voor staat, welk standpunt je inneemt als merk. Want een sterke positionering vormt een fijn vertrekpunt voor veel van de activiteiten die je als merk ontplooit. Dat geldt niet alleen voor activiteiten op het gebied van marketingcommunicatie, maar ook ten aanzien van bijvoorbeeld assortiment of interne communicatie.

    Een goed voorbeeld hiervan is onze nieuwe opdrachtgever Coba. Hun positionering Makkelijk zat! biedt ook intern houvast bij productontwikkeling en assortimentsbepaling. Elke keuze voor een wijziging in het assortiment of een nieuw product wordt langs de Makkelijk zat! meetlat gelegd. Te complex, rommelig of onduidelijk? Dan gaat het niet door. Dat is hoe Coba haar klanten blij maakt.

    Vraag: kun jij in één zin vertellen hoe je klanten echt blij maakt?

    beweeglijk als de golven

    ‘De kracht van de herhaling’ zei mijn vader altijd. Dat geldt ook voor de zichtbaarheid van je merk. Maar je wilt je doelgroep natuurlijk niet overspoelen met informatie. Daarom is timing belangrijk; een golvende beweging van content. Met een goede basisstroom aan content draag je je belangrijkste merkwaarden uit én komen deze gedoseerd aan bij de klant.

    Daarnaast wil je ook kunnen inspelen op actualiteiten. Op wat er in het hier en nu gebeurt en hoe jij je als merk daarvoor relevant kunt maken. Toen de coronacrisis losbrak schakelden onze opdrachtgevers Berg Care en Sqinno direct over op webinars, zodat hun klanten specialistische trainingen konden blijven volgen. Content kan dus ook een nieuw businessmodel worden.

    Denk ook aan de verpakking van je content trouwens; maak het aantrekkelijk, zowel verbaal als visueel.

    Vraag: op welke manier zet jij aantrekkelijke content in voor je merk?

    surf vooruit!

    In de afgelopen periode zagen we maar weer wat een grote stappen digitalisering heeft gemaakt. We winkelen (nog) meer vanuit huis via webshops en zien hoe merken een digitale integratie van hun assortiment maken in de fysieke winkelomgeving. Zo zijn ze in staat om duizend producten te verkopen op slechts één vierkante meter (of moet ik zeggen ‘anderhalve vierkante meter’) winkelvloer.

    Of wat te denken van de stap in digitale (klanten)service/ dienstverlening en hoe je die kunt bieden aan jouw klant, bijvoorbeeld in de vorm van klantportalen. Die zijn 24/7 bereikbaar, minder foutgevoelig en dragen bij aan de loyaliteit van je klanten. Onze opdrachtgever Remeha lanceert binnenkort het vernieuwde Mijn Remeha dealerportal, waarmee inmiddels duizenden installateurs digitaal hun zaken regelen met Remeha.

    Vraag: hoe draagt jouw digitale dienstverlening bij aan een optimale klantbeleving?

    Vind je het een uitdaging om een passend antwoord op deze vragen te geven? Of kun je de antwoorden direct geven, maar bevalt de inhoud van het antwoord je niet? Deel dan vooral je gegevens. In een inspirerende brainstorm nemen we de (mogelijke) antwoorden op deze vragen geheel vrijblijvend met je door.

    Herman Korstanje, brand strategist