Het aantal gebruikers van Facebook stijgt nog volop, wereldwijd heeft Facebook vele miljoenen gebruikers. Daarnaast is Instagram, onderdeel van Facebook, het snelst groeiende social media kanaal. Dagelijks zijn er vele consumenten actief op deze kanalen waardoor Facebook en Instagram tezamen een krachtig kanaal vormen om jouw merk, product of dienst onder de aandacht te brengen bij de behorende doelgroep.
Facebook optimaliseert haar advertentiesysteem continue. Door deze ontwikkelingen kan er steeds beter en specifieker getarget worden op specifieke doelgroepen. Ook de verschillende advertentievarianten worden continue uitgebreid. Op Facebook kun je namelijk met video advertenties, statische banners, carousel ads, Facebook canvas, stories en nog vele andere varianten adverteren. Afhankelijk van de campagne instellingen worden deze advertenties getoond in de tijdlijn van de betreffende Facebook- of Instagram gebruiker, in Facebook messenger , express artikelen, in-video of sinds kort ook op Instagram stories. De mogelijkheden binnen Facebook advertising zijn dus zeer groot.
Naast het pushen van jouw boodschap naar jouw specifieke doelgroep kan Facebook advertising ook als pull kanaal ingezet worden. Facebook advertising biedt namelijk de mogelijkheid om remarketing in te zetten. Met remarketing worden websitebezoekers opnieuw bereikt op Facebook en Instagram. Zo kun je bestaande websitebezoekers met een verleidelijke boodschap omtoveren tot klant.